Monday, July 26, 2010

dugaan

Suatu yang sukar berlaku pada aku sejak akhir2 ni

Aku terpakse terima yang aku xder rezki untuk melanjutkan pelajaran ke ipta

Mungkin belom ader rezki dan mungkin juga ader hikmah sebalik ini..

ayah ku kene stroke buat kali kedua.satu lagi ujian yg berat bagi kami 4 bradik

abg nazri ku hanya datang bile untuk memandikan dia pada awal pagi

abg ijan ku tolong dari segi tenaga dan kewangan

akak intan ku tolong dari segi beri semangat pada ayah ku

aku..aku xboleh bgerak kemana..aku terpakse menjaga dy setiap saat..

kerana setiap saat ayah ku terlantar tidak boleh bergerak dan dy hanya perlu aku utk membantu pgerakkannye..

3.30 pagi td, ayah ku panggil aku dan suroh ajar dy mengucap 2 khalimah syahadah..

Berlinang air mate ku jaoh ke pipi mengajar dy mengucap..sunggoh nazak..

Allah je yg tahu sekse ayah ku..

Dlm mase yg same, aku bertanye pada dy

Adik : abah, abah maafkan mama?

Abah : ye

Adik : abah, abah maafkan abg nazri?

Abah : ye

Adik : abah, abah maafkan abg ijan ?

Abah : ye

Adik : abah, abah maafkan akak?

Abah : ye

Adik : abah, abah maafkan adik??

Abah : ye..

Lege aku dgr dy maafkan sume org..harap, dy maafkan dgn penuh keikhlasan..

Aku berharap, Allah memaafkan dy dan tempatkan dy bersama org soleh dan mudahkan lah dy pada mase akan dtg..amin..ya robbal alamain…

1 comment:

  1. doa bnyk2 ntk abh im...smoge dy cpt smboh n tbh...brt mata mmndng brt lg bhu mmikul...;(

    ReplyDelete