Thursday, July 29, 2010

makin teruk

pagi tadi abg ijan dtg dlm pkol 7.45pg tok mandikan abah.
aku dgn mate pedih ( xcukop tdo ) bangun la tok tlg abg aku..
pas mandi, bagi makan minom ubat n inject insulin..
kemudian, tdokan dy..

tghari dlm pkol 1.10 abg ijan break n dy dtg tok tgk2 abah..
time ni aku bru nk suapkan mknan..
baru 1 suap, abah xkunyah n buang mknan dlm mulut..
abg ijan prasan yang bdn abah sejuk laen macam..
aku pon risau tapi buat biase cz sblom ni, mcm tu jgk..
abah xmau makan n kami baringkan abah..
abah terus tdo..
abg ijan pegi keje..

jam pkol 2.30ptg
aku jengok abah..
mcm tdo..
tp 1 bdn dy bpeloh n klape dy sejuk!
aku lap peloh bc Yaasin tok dy..
nafas dy sekat2..mate dy tenung tajam keatas..
aku risau..
aku call abg nazri n akak intan..
dorg blikn akak trus ajar mengucap..
tapi ayah aku xdgr..dy xsahut pon ape akak aku ajar..
abg ijan blik n ambulans pon smpi..

kat hospital, ayah aku stabil..
doctor ckp gula rendah sgt2 ..
tp syukur..
tangan dan kaki sebelah kirinya bergerak..
ni lah ujian ..dugaan..

1 comment: